tirsdag 10. februar 2009

Ny show-på-topp liste

Høyst subjektiv og ikke fullt dekkende, da jeg ikke har sett alt som går. Har tatt ut de showene jeg har sett, men som ikke går lenger.

1. Dagfinn Lyngbø - Evolusjon - Klarer han å overkomme språket på en god måte, kan dette bli et internasjonalt gjennombrudd. Han tegner opp rekkevidden av sitt fiktive univers så langt armene rekker, og ennå lenger enn det. Det skaper så gode perspektiver og vi blir sittende å tenke stort, selv om han stort sett snakker om det skrøpelige mennesket.

2. Lene Kongsvik Johansen - Lene for President - Meget god og allsidig komiker. Likte ikke starten så godt, konseptet ble litt utydelig. Hun kunne tegnet opp universet sitt større - lært av Lyngbø - for vi er i forventning/drømmeland og det landet er så stort og fallet/bruddet kunne blitt desto morsommere. Men hun er i fin kabaratstil, bevares, en typekomiker av rang. Likte godt også bare Lene, mellom nummerene.

Så er det vel ikke flere jeg har sett nylig... men var på Salong, på Torshov teatret, her om dagen og det var morsomt. Morsomt spill, og morsomt bilde på noe så absurd og kjedelig som en Salong. Selv om den kanskje ikke lykkes helt med å løfte seg ut av humoren og over i det politiske. Noe jeg tror var intensjonen.

Nå gleder jeg meg til Sturla Berg-Johansen på Chat Noir...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar