mandag 17. november 2008

Helgens humorsnakkis

Må jo kommentere helgens humordebatt av og med Dagfinn Nordbø. Han sitter mye hjemme og er sinna nå, godeste Dagfinn, både på Islam og komikk. Man kan jo humre litt, men det er vanskelig for meg å være enig med ham.
Det er tydelig at han misliker Elina Krantz, en helt annen sak er å ikke gi henne kred for at hun er den produsenten i Norge med flest komikere i stallen. Hun er den arrangøren som satser bredest og som gir flest halvprofesjonelle komikere sceneerfaring, som jo er det de utvikler seg på. De andre produsentene satser bare på toppene, skummer fløten. I tillegg samarbeider Stand Up Norge med komikerklubben Reis Deg Komikerklubb som utvikler, kurser, rekrutterer og debatterer. Dette vet Dagfinn. Hvorfor nevnte han det ikke?
SUN er likevel et nåløye for komikere å komme inn i, og det ligger mye følelser rundt det. Sånn må det være. Alle må ikke bli komikere!
Må løpe, det kommer mer om denne saken fra meg.

3 kommentarer:

  1. Flott! Denne siden skal jeg benytte meg av før jeg inntar Humorstaden neste gang.
    Og jeg skal spre din blogg for det ganske land. Lykke til videre og vi sees snart ;-)
    Mvh
    Brasen

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. sitter mye hjemme og er sinna? unnskyld meg:-) jeg har aldri vært så lite hjemme. å kalle denne artikkelen sinna er et bomskudd av de store. jeg har aldri i mott korte kronikørliv fått så enormt mye positiv respons - og da faktisk fra hele humorbransjen, standuppere inkludert. jeg måtte faktisk kjøpe en ekstra mobil for å få plass til alle sms-ene... dessuten, det finnes ikke en eneste usakligghet eller følelsesmessig ubalansert greie her, maja - så den debatt-tonen der hører til bloggeres nybegynnerfeil.
    etterhvert vil det komme mer om denne saken, så skal du nok se om noen blir sinna:-)

    SvarSlett