torsdag 30. oktober 2008

Steve Hughes

Ja, det skal jeg fortelle deg, kjære hjul i E, godeste Steve Hughes er en langhåret - black metal langhåret- politisk, intelligent komiker, med egne analyser av verdenssituasjonen. Jeg opplevde ham i sommer på standupfestivalen i Oslo og mener han er av de beste i dag. Av de jeg har sett, da, som jo er ganske mange. Svartkledd og venstrevridd, men unngikk de verste politisk korrekte meldingene. Nå husker jeg ikke tekstene i det hele tatt, men de handlet om terror, finans, kjendiseri, ja, og om hvordan engelskmennene klarer å få til at colaen er varm og pølsene kalde! Kunne de ikke bytte om på metodene? Ok, engelskmennene er ikke mye til kokker, men de er gode på noe annet -AC/DC, Beatles, Rolling Stones, Oasis, Kate Bush, han ramset opp veldig mange flere enn det, på en veldig kul og laidback måte. Jeg elsker de virkelig selvsikre komikerne. Han hadde gode karakteristikker på flere europeiske land, f.eks hvis Europa kom i krig, så skulle franskmennene ikke være med - you stay here, and cook.. Og så var han sikker på at McCain kom til å vinne i US, skal vi ta en dame eller en svart mann, spill for galleriet - it's called the white house. Beklager litt dårlig referat der, kjære hjul i E. Underbygde ikke helt mine ovasjoner til denne komikeren, skjønner jeg, men det var i august...
Det er ikke lett for de norske å konkurrere med de engelsktalende, for de kan bruke et set over store geografiske områder i lang tid, mens de norske må fornye seg hurtigere, i vårt lille språkområde. Men jeg hørte her om dagen at Dag Sørås skal til Sverige nå, etter Svar på tiltale showet med Magnus Betner, for å gjøre TV. Skal bli spennende å følge med på ham videre. Han har en viktig stemme i norsk standup - Dag Sørås, altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar